E de du eller jeg som e medium?

Hej alla dar hemma, forlat for en dalig uppdatring!

Vi har nu anlant till underbara alskade Thailand, vi har gjort Bangkok och ar nu i Koh Chang. Vi bor pa ett bungalow stalle som heter Nature Beach, Tina och hennes vanninor bodde pa samma stalle forra aret nar hon var har och det ar verkligen helt underbart. Lonely beach cirka 20 meter fran varan lilla hydda.

Uppdatering:
Det var valdigt trakigt att lamna Shihanoukville, en helt underbar plats med underbara manniskor som vi har traffat och stott pa. Hade dock en liten kabodjan som ville att jag skulle stanna kvar med honom och lara mig prata kambodjanska och det kan jag saga att det ville jag verkligen inte. Han var sa jobbig sa jag var tvungen att satta min fina lilla parlring pa vanster ringfinger och oppet forsoka visa honom.
- Ohh... are u married?
- yes i am.

Sedan gick han till nasta, dvs Tina.

Dagen efter borjade var resa till Phnom Penh, kom fram lite senare pa kvallen. Tog ett tag innan vi hittade nagot boende men efter manga om och men tog vi en i en butik, typ som en liten kiosk hemma. Pa overvaningen, dar bodde vi fpr 7$ per natt, svinbilligt. Vi besokte morgonen darpa killingfield och S.21 dar vi fick se mer av kriget som varit. Det var verkligen sjukt hemskt, s.21 gick vi runt med gashud pa kroppen hela tiden, riktigt obehagligt var det. Usch!

Nar vi ar inne pa killingfield omradet och tittar pa typ det 15 meter hoga tornet med doskallar sa tog jag ett kort pa Tina. Tina stracker upp 2 fingrar i luften och ger peace market och i samma ogonblick som hon gor det kommer hon pa sig sjalv gora det sa hon bryter ut i skratt, och jag med medan julia star och skamms over oss. Observera att overallt ar det bilder pa att man inte far skratta och att man maste vara tyst. Dumma svenska flickor. Detta forstod jag pa en gang skulle ge otur. Vi hade flygningen over till Bangkok pa kvallen och jag sa det flera ganger att jag var nervos for flygningen for vi kommer bli straffade for att vi skrattade. Och ja, flygningen gick ju verkligen kappratt at helvette om jag far saga det sjalv.

Nar alla passagerare ar pa plats ropar piloten ut i hogtalarna att 5 personer langst bak maste satte sig langre fram sa att vi ska kunna stabilisera flygplanet. Jag dog i panik forsta gangen. For alla som inte vet ar jag jatteflygradd, det ar Tina ocksa, inte Jullan, hon sitter bara ner och ar lugn och sansad. Nar vi lyftar later motererna alldeles for mycket sa jag far ju minst forsta lilla panik och borjar grina och nar jag blir radd, da blir tina radd. Efter cirka 20 minuters flygning blir det valdigt mycket turbulens, sakerthetsbalterna skulle pa och vi svangde typ 40 grader nedat och jag fick varldens panikattack!! jag bara typ skrek och grina och nop Julia allt vad jag kunde i armen. Sa dar sitter jag och grinar pa ena sidan, julia trostar och Tina skrackslagen, svimmfardig och alldeles skakis. Stackarn.
Men vi landade och alla mar bra och lever. Men ett som ar sakert. Skratta aldrig mer pa killingifeld, man blir straffad.

Bangkok var helt tokig. Vi bodde pa Koh San Road, New Joe. Vi har shoppat, shoppat, shoppat, sa vara vaskor ar verkligen proppfulla. Vi har akt med galna tuktuk chaffisar som stegrar och kor som tokar. Vi har traffat manniskor, haft trevligt och handlat fula hattar av gatuforsaljarna.

Koh Chang ar underbart. Vi har idag badat och solat. Jag har fatt jatte mycket varmeblasor pa min kropp och dom ar fula och ivagen, hur ska jag fa bort dom? Kan jag sola bort dom? Smorja in mig? Igar nar vi kom hem fran en otroligt rolig utekvall fick Tina sta och skrubba ryggen for det var sa varmt ute igarkvall sa jag fick massa blasor pa ryggen. Hjalp oss dar hemma!

Efter sol och bad idag hyrde jag och Tina en eumoppe och korde runt en bit runt Koh Chang on. Vi hann inte sa langt, Tina tyckte det var valdigt obehagligt att aka moppen, hon var radd och satt valdigt okontrollerat pa moppen, sa vi akte tillbaka. Dar satt Julia och at en glass.

Nu ska vi ivag och ata lite, ikvall ar det free BBQ och strandparty! Vi ses i dimman! Puss och kram!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej på er! Vad skoj att höra att ni gillar Thailand. Om ni har möjlighet och tid så finns det ett jättefint vattenfall att besöka ca mitt på¨ön, sedan går det att rida elefant samt att åka till en liten fiskeby med shopping och restauranger på pålar. Finns goda kanelbullar på ett litet konditori. Den ligger långst bort på ön. Därifrån utgår även snorklingsturer mm. Kan inte rekommendera snorklingen då det säkert finns bättre på KohTao, längre ner i siam nukten. Det enda som hjälper mot soleksem är väl kylbalsam eller skugga. Man kan säker ta Tavegyl, klådstillande om det kliar mycket. Hoppas det är bättre med ditt finger Julia, Kramar mamma Görel

2011-02-08 @ 18:36:55
Postat av: Birgitta H

Johanna här kommer hälsningar från far-mor och Birgitta. Det är så intressant att ta del av era upplevelser under resans gång. Hoppas inte sista flygresan spädde på din flygrädsla. Försök bara slappna av och andas lungt så att inte paniken tar över... När det gäller blåsorna på kroppen så är det inte lätt att ställa diagnos utan att ha sett dem. Kliar de? Riktiga vätskefyllda blåsor kan komma av värme hos en del personer, det kallas miliaria och är helt enkelt svett som ligger kvar under huden. Det kan också vara fråga om soleksem eller nässelutslag. För att få en diagnos på detta måste en läkare se utslagen/blåsorna när du har dem.

Hoppas det löser sig. //Kram från Birgitta och far-mor

2011-02-08 @ 18:59:49
Postat av: Sara & Mamma

Hej därborta!

Haha, började skratta här hemma när ringen fick byta finger! Han tyckte ni var fina! :)

Hoppas att nästa flygning inte blir lika dramatisk som den här senaste.. Ni får fortsätta att "utforska" Koh Chang och alla andra ställen ni kommer att besöka!

Glöm inte oss här hemma och fortsätt uppdatera bloggen, det är så roligt att vi får en liten del av vad ni gör på andra sidan världen.

Puss och kram från Sara & Mamma & Marie!

2011-02-09 @ 09:29:19
Postat av: Frida

vi har booookat nu! Ses i Malaysia om en månad!! :D

2011-02-09 @ 20:21:31
Postat av: Anonym

hahaha,tina, inte ett ord till om att vi inte ville köra moppe på koh chang!!!! ses snaaaart

2011-02-10 @ 22:38:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0