Sag grattis till oss!

Hej Umea, Hej Sverige, Hej alla dar hemma!

Vi har fatt meddelanden fram och tillbaka, vi lever och mar bra. Solen skiner och vi ar brunbranda. Vi befinner oss just nu pa Koh Pangang, tva dagar kvar till fullmoon party!!

Sedan nattens sista inlagg har vi hunnit med sa otroligt mycket! Vi har alla, jag, tina, julia, emelie och Mirre blivit Open Water Divers! Jaaa!! Vi gar dykt pa 18 meters djup i 40 minuter!

Nar vi kom till underbara alskade Koh Tao var det Coral Grand vi dykte med! Helt underbart stalle, sjukt stor och hyffsat fin bungalow, stor pool, nara till vattnet som forovrigt var alldeles alldeles isblatt och varldens basta personal!!
Dag 1. introduktion.
Dag 2. Teori och ner i poolen for forsta gangen. Det ar helt sjukt. Plotsligt star du och andas pa vattnet sedan ar du under vattnet. Helt tyngdlos. Tina gick upp pa en gang vilket gjorde att hon drog med mig upp. Lite i halvpanik over att vi faktiskt kunde andas under vattnet. 
Dag 3. Teori och forsta gangen ner i vattnet pa 13 meters djup. Allting ar sa javla roligt, aka bat med alla som ska dyka, umgas med personal och bara dyka. Nar vi kom ner i vattnet fick jag panik. Jag fick verkligen ingen luft. Jag gjorde tecknet for att jag inte fick nagon luft och gick upp igen. Han bad mig testa en gang till och fick samma kansla an en gang, ingen luft. Han testade min regulator och den fungerade som den skulle. Sa jag tog nodregulatorn och min dykledare tog min forsta regulator. Gick ner tillsammans och jag far sadan jakla panik. Luften ar sa javla torr sa det liknar ingenting, det var verkligen inte samma kansla som poolen plus att du befinner dig mitt ute i havet. Du gar ner under vattnet och ska andas. Jattekonstig kansla. Jag trodde jag skulle avbryta men min hjarna sa at mig att ge fan i det! istallet fick jag komma pa ett satt att kontrollera min andning genom att anvanda handerna upp och ner och enbart fokusera pa dykningsledaren. Och dtitta! Jag lever! 

Vi klarade det allihopa! Det ar sadan jakla harlig kansla att simma runt i havet och se fiskar och ja! ahh!! iallafall det finns mycket att beratta men vi har suttit pa 16 meters djup botten och dansad americano dansen och dansat med solglasogon, det ar inte varje dag! 

Ko Tao bjod forovrigt pa fest och fodelsedagsfirande for var kara van Emelie som fyllt 21 ar! garttis an en gang! Ko Tao ar helt underbart!! ahhh!!!! Var resa ar sa underbar!! Den 7e, da kommer aven Frida och Linn! Vi hors snart, var inte oroliga dar hemma! Forsokte aven lagga upp bilder men gick tyvarr inte! Pussar och kramar fran Johanna, Tina och Julia!! 

Kommentarer
Postat av: Marléne

Grattis till er allihopa!!

2011-02-17 @ 22:44:09
Postat av: Thérése

Jisses vad häftigt! Grattis då :D Ta hand om er! /Lill-Tess

2011-02-17 @ 23:04:19
URL: http://livetsutmaningar.blogspot.com
Postat av: Pappa Mats

Grattis bra jobbat

mvh Mats

2011-02-18 @ 08:13:55
Postat av: Anonym

Grattis alla tre, och grattis till födelsedagsbarnet/ mamma Görel

2011-02-18 @ 17:32:39
Postat av: Sara & Mamma

Gud vilken känsla att kunna vara under vattnet så länge! Bra att höra att alla mår bra! Ha det roligt på full moon partyy! Puss och kram / Sara & Mamma & Pi

2011-02-19 @ 15:52:57
Postat av: Birgitta H

Grattis alla till dykcertifikaten. Vilken härlig känsla det måste vara att simma under vattnet bland alla vackra fiskar och annat som finns där. Bra gjort Johanna att du tog kontroll över rädslan och inte gav upp.//Birgitta

2011-02-20 @ 12:32:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0